Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Emma Andersson - 7 augusti 2009 22:51

Det känns bra att vi träffades idag allihopa...

..................................................
.............................................

Jag känner att jag har varit ärlig med vad jag känner...

Jag känner att jag är redo att blicka framåt och lägga det som varit bakom mig...

Jag är glad att vi pratade idag.

Framförallt är jag glad för att vi lyssnade på varandra.

Jag är glad för att ni finns.

Jag älskar er...


..................................................
.................................................


 jag vill berätta om en mycket viktig människa i mitt liv...


Lotta...


Hon såg mig.

Hon lyssnade.

Då jag behövde det som mest.

Hon fanns där alltid.

dag och natt.

Jag litade på henne.

helt och fullt.

hon fångade upp mig när jag föll.

Hon ledde mig tillbaka till vägen då jag var vilsen.

hon tröstade mig när jag var ledsen.

hon är en enorm förebild för mig.


Denna enormt fina människa var min lärare på gymnasiet.

Hon var min klassföreståndare och min sångpedagog.

Hon är min vän.Hon var en vuxen förebild.

Många tyckte att det var konstigt. Många kunde inte förstå att vi kunde ha den relationen vi hade. Jag var elev och hon var min lärare.


Än idag är hon väldigt betydelsefull för mig.

Vi ses inte lika ofta längre men när vi ses känns det alltid likadant.

känns allting enkelt och sant.

Hon kommer allitd betyda väldigt mycket för mig, hon har påverkat mig väldigt mycket. Hon känner mig som inte många gör.


Lotta har inga egna barn...

Något fint Lotta har sagt till mig kommer jag aldrig glömma...

-Om jag skulle haft en dotter skulle jag vilja att hon var precis som du...


Det kändes så gott i mitt hjärta när hon sa det till mig*


Tack Lotta för att du är du och för att du har sett mig för den jag är...

För att du har och finns där i mitt liv....

för att du alltid har lyssnat och aldrig dömt mig...


Jag skickar en tanke till Elsa också, det var Lottas hund.

Tyvärr finns hon inte längre i livet, men hon var en fanstisk hund men med så mycket *själ* i sig... 

Hon var mycket speciell!


tack.tack.tack


..................................................
.............................................


Dags att nanna.

riktigt riktigt trött.


Natti....






Ovido - Quiz & Flashcards