Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Emma Andersson - 4 augusti 2009 21:17

Många dagar har gått.

utan bloggande.

inte riktigt haft ro till det.


Varit i Halmstad.

kom hem i söndes.

idag tisdag.

haft kalas för min ängel idag.

han fyller minsan år på torsdag.


våra familjer var här idag.

det var mys.

alla kunde inte.

men kul att de som kunde kom.

det blev mycket kakor.

kladdkaka.cheescake.små kakor.

Ängel hade själv bakat.

duktig*

Emiras kusin Kevin sover här inatt.

Johan & Kevin leker för fullt.

De har grabbkväll så jag håller mig i köket... ;)



..................................................
.................................................

Igår var vi ute på tur.

på fyndtur.

syster, mamma och jag.

jag fyndade ett 60-tals tyg.

detta enormt fanstastiska tyg ska bli en tyg tavla.

en tavla till lillängels rum.

Vi åt laxburgare på rökeriet.

det va mumsigt må jag säga.

tackar mamms för detta*

tog sedan en tur till Vittskövle.

besökte kyrkogården.

mamma visade oss.

gammel mormor och gammel morfars grav.

jag tycker om kyrkogårdar.

så fridfullt.

avslut med fika på fiket i Degeberga.

mys.mys.mys


tack för en fin dag*


..................................................
.............................................


känns lite som att tiden står stilla.

som att det ska vara så.

låter det vara så.

just nu.


samtidigt som att någon.

knackar mig på ryggen.

viskar i mitt öra.


sen.

men inte nu.


bara vara.

som det är just nu.

här.

nu.


..................................................
.............................................


på fredag ska vi ses.

jag tror det kan bli bra.

jag vill att det ska bli bra.

med tro.

med vilja.

jag känner hopp.


utan murar.

bara få vara.

som vi är.

utan krav.

tillsammans.


se varandras olikheter.

likheter.

se varandra för vilka vi är.


dela glädje.

dela lycka.

dela sorg.


utan krav...

tillsammans...


..................................................
.............................................



Å* vi har köpt ny dator.

vi skulle ju inte.

inte än.

men det blev den bästa lösningen.

och det känns riktigt bra.


Imorrn bär det av till yngsjö.

jag har gjort ett fynd.

ett gammal linneskåp för 200 kr.

bild kommer imorrn.


Nu är det dags att gå till sängs.

Lillängel ligger redan där inne och sussar för fullt.

Även dags för mig att knoppa in.

Nu....


Natti natti*



















Ovido - Quiz & Flashcards