Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Emma Andersson - 27 juni 2009 21:38


vi.

människor.

använder.

dagligen.

ett föremål.

framkallar känslor.

bra.

dåliga.


vi dras alla till den.

utseendefixerade.

det är livsviktig.

vi bedömmer oss själva.

vi sätter betyg.


gör justeringar.


tillbaka till spegeln.

igen.


för ett nytt betyg.


livsviktigt.

alltid.

passa in.


men personen bakom?

den lilla flickan.

den lilla pojken.

hur viktigt är det för den?

personen bakom!


en gång.

levde vi i ovisshet.

lycklig över att bara finnas.

utan dömande och utan mallar.


alltid.

ett STORT leende på våra läppar.

när han eller hon fick titta.

studera.

utan dömande.

bara glädje.

över att se sig själv.


utan mask.


"Spegeln är en fantastisk livsviktig Vän"


vad skulle vi göra om den inte fanns?



..................................................
......................................


Igår var vi hos vänner, det var lugnt och trelivgt.

Hade lite tid för oss själv, jag & Johan...

Emira var hos mormor och sov första natten själv, hade gått hur bra som helst.

Hon somnade 19:30 och sov hela natten till 05:45 somnade sedan skönt igen.

Varit i Ripa hela eftermiddagen och njutit av det fina vädret och god mat.

Min mamma är en fanstastisk kock hihi*

Ikväll har jag fortsattt måla på en gammal tavla jag hade i källaren så vi får väl se om vi hänger upp den eller om mitt eget dömande blir för stort :)

Det är skoj i alla fall, jag älskar färg... och skapa med den*


Natti*
































Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards