Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Emma Andersson - 17 juni 2009 21:57

Sovmorgon, fint väder, god middag,

lite allvar, skratt, kaffe, bus, besök, undanplock, tens apparat, sjukgymnast och en skön promenad med paus på torget med njutning av en riktigt god glass.


*Mamma-Pappa-Emira*

Älskar er min lilla fina familj! 




…………………………………………………………………………………………


Känner du mig?

Känner du mig bakom mitt skal och min ytlighet?


Vågar du lära känna mig?


Vi befinner oss i ett alldeles tyst rum.bara du och jag.

Vågar du då se mig i ögonen utan att vända bort blicken?

Vågar du se mig för den jag är?


När ska vi börja se varandra bakom ytlighetens makt?


Jag vill se dig. Jag vill lära känna dig.

Jag vill inte vara en del utav spelet.

Jag vill bara få vara jag.

Kravlöst.


Jag vill känna dig för den du är.

Jag ställer inga krav.

Jag vill bara få finnas.


När jag följer min väg.

Vill jag att du finns kvar.


Jag ser dig.

Jag ser människan.

Jag ser människan bakom.


Jag vill att du ser mig.


När du vågar så finns jag här.

När du vågar står jag här.

Jag tar emot dig om du faller.


Jag ser dig.



…………………………………………………………………………………………



Vi skapar vårt eget liv.

Vi följer vår egen väg.

Vi kan bli vägledda.

Men vi väljer själv vilken väg vi tar.










Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards