Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Emma Andersson - 24 juni 2009 21:47

Jag.sitter nere vid strandkanten.

fötterna i vattnet.

små små vågor.

det är varmt.

men svalkande.

skönt.


vänder ansiktet.

tittar.

snett upp till höger.

solen värmer.

en skön känsla.

jag kisar.

det blir för ljust.

jag blundar.njuter


Lägger mig tillbaka.

känner hur sanden formar sig under min kropp.

ett avtryck.

av mig.

av mitt skal.


Kollar upp imot den alldeles blå himlen.

jag ser.

några få bomullsmoln.

dansar.

vackert.


Det kommer en liten flicka springade imot mig.

det var längesen nu.

vi mötes ofta.förr

hon säger inget.

hon är alldeles tyst.


vi samtalar igenom ögonen.

inga ord.

tystnad.


jag älskar.

den platsen i mitt inre.


..................................................
........................................


"orkidéer och vita liljor

de tilltalar mig.

otroligt vackra blommor"


..................................................
........................................


Våran lilla katt.

han låg där så fint nu ikväll.

han betyder så mycket.för oss.

speciellt för Johan.


Han finns alltid där.

villkorslöst.

Missen!

ja! han heter så!

varför krångla till det hihi*


Det är inte konstigt att ett djur kan bli så betydelsefullt.

Emira älskar Missen*.Hon blir alldeles upprymd när hon får känna på Missen med sina små händer.Vi hoppas att han får vara med oss många år till.

*Han är en i familjen*


..................................................
........................................


Det blev en ny kaffebryggare idag också.så nu kan det minsan bryggas massa med kaffe.Välkomna*


*Mina änglar nannar gott där inne*

dags för även mig också att åter slumra in i drömmarnas värld.

Natti natt.


















Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards