Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Emma Andersson - 22 juli 2009 21:59

Tänk att jag är mamma.

tiden bara går.

jag är mamma.


En stolt mamma.

så otroligt stolt.


Våran egen lilla familj.

visst är det fantastiskt.


Ett liv som kom.

Utav två människor som Älskar varandra.


Hon är så underbar.

*Ett mirakel*


..................................................
..............................................


Tanken slår mig ofta.

Tänk så många saker vi har.

Saker.saker.saker

Överallt.

Ändå köper vi flera och flera.

Vi tror vi blir lyckligare utav saker.

Det är ju bara saker.

Igentligen skulle vi kunnat klara oss helt utan.

utan saker.

Men vad skulle vi då göra?

Har människan glömt bort vad man gör utan saker?

Utan tekniska prylar?

Tv,data,mobil...

Vad skulle vi göra utan?


Vad skulle vi göra utan våra älskade färdmedel?

Bilen...?

Den som vi helst parkera så nära huset som möjligt.

Så att vi så snabbt som möjligt kan ta oss från plats till plats.

Tänk om det inte fanns några färdmedel?

Skulle vi då uppskatta det som finns runt omkring oss på ett annat sätt?


Jag har tänkt många gånger.

Man skulle prova.

Helt utan alla onödiga saker.

En tid.

För att se.


*Det är inte fel att den tanken kommer ibland*



 .................................................
...............................................


Har ni inte sett filmen Benjamin Buttons så ska ni absolut se den!

En otroligt bra film!

"Tänk att födas gammal och dö som bebis "

Skrämmande tycker jag!


..................................................
.............................................


Jag är trött ikväll.

riktigt trött.

varit en lång dag.

en skön dag.

en konstig väderdag.

en fikadag.

en god middag dag.

en lite osams dag.

en träffa vän dag.

en köpa doppresent dag.

en målar dag.

en skratt dag.

en lek dag.

en mys dag,


Helt enkelt en bra dag*


Så nu sover jag gott på det.

Natt natt alla vackra!


..................................................
.............................................



 


 







Ovido - Quiz & Flashcards