Alla inlägg den 2 september 2009

Av Emma Andersson - 2 september 2009 21:38


Jag gör mer saker för mig själv.

saker som jag mår bra av.

som själen mår bra av.

saker som ger mig nya krafter.

som stärker mig.

jag känner hur jag växer när jag gör det.

hur hela kroppen blir glad.

allt som är jag.

känner hur den får näring.

jag lyssnar.

ibland hör jag inte.

men jag lovar jag lyssnar.

jag lyssnar.

i tysthet.

jag följer med.

i min takt.

jag följer med.


jag fortsätter min vandring min Resa...


..................................................
...............................................


Av Emma Andersson - 2 september 2009 20:34

Vad gör vi när vi möter en människa vars energi vi inte klarar av.

Tidigare var jag inte ens medveten om att det var det jag kände men idag känner jag hur tydligt andras energier påverkar mig.

Många gånger skulle jag gärna springa där ifrån men jag har lärt mig att stanna upp och beskåda och istället för att se det på ett negativt sätt försöker jag istället se det positiva och lära mig något utav det.

Vi har alla olika egenskaper,personligheter och bagage som påverkar oss på olika sätt. Tydligt är det hur vi människor ser likheter och olikheter och hur vi dras åt det vi känner igen hos andra eller också det vi känner ger oss något på olika sätt eller vet vi inte ens varför men vi trivs i den andres sällskap.

Idag låter vi ofta utseendet bestämma hur en person är och redan där har vi många gånger dömt en människa utan att ens ha utbytt ett ord med den personen.

Hur skulle det vara om vi alla var blinda? Vilka skulle vi då dras till?

Då skulle vi helt automatiskt använda våran intuition mer än vi gör idag och våga närma oss människor som vi kanske aldrig skulle närma oss idag.

Är det så att vi är rädd för det vi inte känner igen och det som går utanför våra egna ramar?

Tidgare har jag inte förstått varför jag har svårt att vara i vissas sällskap och hur jag har påverkats utav andras energier. Idag ser jag på det med en öppenhet och nyfiken och försöker hela tiden se det fantastiska i människors likheter, olikheter och egenheter.


Tänk att det inte finns två exakt lika människor...

och vi är väldigt många som vandrar runt här på jorden...


Är inte det fanstastiskt så säg*






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards